Alla inlägg under oktober 2012

Av Tina Eriksson - 29 oktober 2012 22:47

... Och första dagen på Melvins höstlov. Vi har inte gjort så mycket då det har snöat och blåst "isbjörnar" idag. Så vi var in till Sala och handla lite sen har vi bara busat och myst hemma :)
I morgon ska vi göra lite längre utflykt. Då vi ska ta bilen först till Harbo för att hälsa på mormor när hon jobbar. Efter det kommer vi att rulla mot Tärnsjö för att hälsa på morfar och möjligtvis morbror Jimmy också, på deras jobb. (samma företag, men på två olika ställen)
Det här med att ställa om klockan för vintertid var något Selinne inte förstod. Så nu vaknar hon 7 istället för 8 :( jag ska väl igentligen inte klaga, finns dom som får gå upp ännu tidigare.
Jaja, nu ska jag inte skriva något mer för idag. Måste sova så jag orkar upp i morgon :)
ciao!

Av Tina Eriksson - 27 oktober 2012 21:25

Eftersom Melvin bara går 15 tim på fsk och är 3 år, så är han ett "allmänt barn" och det innebär ingen dagisavgift och han har lov samma dagar som skolbarnen. Så nästa vecka har han Höstlov för första gången i hans liv :)

Vi börjar höstlovet redan i morgon med att åka till Västerås och shoppa lite. Sen ska vi någon dag i veckan åka och hälsa på barnens Mormor och Morfar. Mormor blev överlycklig när jag berättade det för henne :) Det är de vi har planerat än så länge. Kommer väl att bli något spontant också!


Nej, nu ska jag sätta mig framför tv en stund innan lägg dags!

Ciao!

Av Tina Eriksson - 25 oktober 2012 22:19

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag hade beställt en present till Danne. Och igår fick jag ett mail om att den kommer att bli försenat enda till januari. Hur irriterad blir man inte då.... Så du har jag berättat för D hur det ligger till och han vet i princip vad det är. Har nämligen köpt en ny telefon till honom, så jag slipper höra "jävla telefon jävel, snart slänger jag den här jäveln" Men jag kommer att få höra det i 2 månader till :(
Jaja, nu skriver jag om något positivt istället :)
Selinne kommer snart att krypa runt här som en galning. Hon ställer sig i kryp-position och rör armarna framåt och sedan hasar hon fram benen :) Så nu måste vi flytta up grejer som hon inte kan riva ner sen när hon har förstått sig på krypandet.

Idag skickade jag även iväg en beställning till Panduro Hobby, ska göra egna julstrumpor till barnen som vi kan sätta ovanför öppna spisen i vardagsrummet. Kommer upp en bild sen på resultatet :)

Nu måste jag sova lite, så jag orkar med allt bus i morgon med barnen.
Ciao!

Av Tina Eriksson - 20 oktober 2012 22:56

Idag har det varit full fart :) Danne var iväg med sin far för att hjälpa till och slakta några djur. Så han åkte redan kl.7 på morgonen. Jag och barnen gick upp kl.8 och åt frukost först. Sen var det byte av blöjor och klä på barnen. När alla var färdiga tog vi bilen hem till mina föräldrar (mofa bjömen sover och momo jåsa-som melvin säger) Vid 3-tiden åkte jag och barnen till Heby för att hämta upp Danne hemma hos hans far. Undertiden ringer Dannes kusin Emma (Melvins syssling Tildes mamma) och undrar om vi vill komma och umgås lite. Så vi åkte raka vägen dit och barnen fick leka med varandra en stund. Kl.20 var vi hemma och satte oss framför tv och tog det lugnt. Och nu ligger alla i sängen. Barnen sover, Danne sover. Han ska nämligen upp och jobba i morgon. Och jag ska snart springa ner till pannan och lägga in lite mer ved innan jag får sova :)

I morgon blir det städ dag här hemma.
Nu måste jag springa till pannan, men vi hörs!
Ciao!

Av Tina Eriksson - 16 oktober 2012 13:27

Tiden går rätt fort fast man är hemma hela dagarna. Måste fixa en andra bil nu när D ska börja sitt nya jobb. Han kommer att jobba skift varannan vecka. Plus att han kommer att jobba vissa helger, och då måste vi ha en andra bil. Kommer inte att orka med att sitta hemma hela helger också. Så vi hoppas att vi hittar på en lösning snart.


Beställde en present till D förra veckan. Passade även på att beställa en till mig också :) Berättar senare, när varorna har levererats hem, vad det är för något :) Men jag vet att han kommer bli väldigt nöjd iaf!


Selinne har blivit snorig och igår kväll hade hon lite feber också. Förhoppningsvis är det tänderna som spökar! Annars är det väl något Melvin har tagit med sig från fsk. Men hon är pigg och glad som vanligt, och det är ju bra :)


Nu vill Selinne ha lite mat. Bjuder på en bild också :)


 

Selinne har missförstått det där med napp :)


Ciao!



Av Tina Eriksson - 13 oktober 2012 16:43

Hej alla glada :)

Ja idag är det lördag. Har inte så mycket planerat idag, ska iväg till en kompis ikväll som ska bjuda oss på mat. Och det tackar man inte nej till :P


Hänt sen sist.... Vi har varit med Melvin till öronmottagningen för att uppfölja han hörsel på ena örat, som sedan födseln har vissat att han hör sämre. Men nu fick vi reda på att allt är helt okej med örat. Och det könns så skönt att det är bra nu, slippa oroa sig för att han skulle ha samma problem som Pappa D när han var liten. Pappa D hade nämligen vatten bakom trumhinnan och fick operera in rör i öronen. Och det är jag glad över att vi inte behöver göra med Melvin :) Skulle inte klara av att se min son sövas ner :(


Och Selinne växer så det knakar i både utveckling och storlek :) Hon ställer sig på alla fyra nu och försöker gunga sig framåt, men det går inte så bra! Hon reser sig upp från liggande till sittande, så det står väl inte på förens hon reser sig upp och står lutande mot saker också :)


Just ja, i går var det fotografering för Melvin på fsk. Jag och min svärmor bestämde även att Melvin och hans farbror William skulle ta ett "syskon" kort, så nu sitter vi och väntar på att få se hur det blev :) (Melvin och William går på samma fsk)


Nej, nu måste jag avsluta. Ska ge Selinne lite gröt, sen ska jag göra mig i ordning för kvällen :)

Ciao!

Presentation


Tina 24år, bor tillsammans med min sambo och våra två underbara barn, Melvin och Selinne.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards